Salam Pembuka Bicara

Ahad, 14 Jun 2009

cerita semalam...

semalam..
hati nie tergerak tuk menulis kat status ym ku...
"ade sape2 leh bg nasihat x pade ambe?'
n then aq,publishkan status aku tue tuk semua kenalan aku...

punye la usaha aku tgu tuk beri aku nasihat sikit sebanyak..
aku hampir putus asa..

last skali..
aku pun buzz la sahbat yang aku anggap cam adik beradik aku yang sorang nie...
n aku kata ape kat die..
"...hurm,try bace status oghe tue...buwi la ckit sebanyok..."
pastu..
sahabat tue pun jawab la...
"tgah ade keje skang nie..nanti ek.."

aku pun ape lagi..pasrah jew la..

tengah asyik tunggu tue,ntah nape rase tergerak lak nk balik..
coz mase aku publish kan status aku tue,aku bersiaran dr bayt JIM...
n aku pun balik..

tgah la layan otak nak tido..
tibe2 masuk berderet2 mesej..
aku terkejut..
ye la..
nset aku seharian x berbunyi...tibe2 malam nie galak lak..
ape kes..

heran la aku..
n aku pun ape lagi..
bukak la mesej tue..

rupa2nye..
ustazah tadik yang antor mesej kat aku..
die bg motivasi kat aku..
banyak la..
dalam dua tiga mesej die antar kat aku..

tp kan..
ape yang membuatkan aku terharu..
bukan die sorang tue jew yang bg motivasi tue kat aku..
malah hampir satu syauqoh bangunan die bagi..

aku pun...
terharu gler..

ye la..
x sangka lak..
dari saje2 buat status camtue..
leh lak dapat motivasi...

ye..
dari xde pepe,dapat buah...
ha..

aku pun kat cni..
nak la berterima kasih pada motivator2 yang aku kagumi nie..
semoga Allah Taala jua yang membalas kelakuan motivator2 nie setimpalnya...

hikmahnya:-
kita mungkin x perasan yang kita nie xde sape2 pun nak peduli sal kita..
tp sebenarnya..
ade lagi insan yang amek berat keadaan kita..
samada kita nie adik die ke...sahabat die ke..
so..
hargailah mereka selagi mana mereka ada di samping kita..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...