Salam Pembuka Bicara

Khamis, 21 Januari 2010

~Berjalanlah dengan.......~

Bismillahirrahmanirrahim..
Mengambil berkat dari ayat pertama dalam kitab Al-Quranul Karim.

Alhamdulillah...
tirai imtihan telah pun berlalu..
hari ini,berlabuhlah tirai pengajian Fasal Awal 09/10..

Maka,bagi sesetengah orang,mereka mengambil kesempatan dengan kelapangan yang ada dalam musim cuti ini dengan jaulah,bercuti,ekspedisi serta bermacam-macam jenis nama lagi..
bagus lah kalo dapat memanfaatkan musim cuti dengan perkara-perkara yang boleh memberi kemanfaatan pada diri dan juga iman..

telah berfirman Allah Taala dalam kitabNya:-

Katakanlah:" Berjalanlah kamu (di muka) bumi, lalu perhatikanlah bagaimana akibat orang-orang berdosa.
QS. an-Naml (27) : 69

Ayat diatas menunjukkankan keperluan untuk berjalan-jalan di atas muka bumi ini bukan berjalan-jalan semata-mata,tetapi mengambil iktibar serta pengajaran dari peristiwa-peristiwa yang telah terjadi..

teramat rugilah pada sape-sape yang mendapat peluang untuk berjalan-jalan,tetapi perjalanan yang ditempuhinya itu hanyalah sekadar satu perjalanan yang tidak membuahkan keberhasilan,samada pada diri mereka sendri ataupun pada iman,hanya satu perjalanan yang setakat meletihkan tubuh badan tetapi tidak memberikan kesan yang mendalam terhadap diri..






p/s:-selamat bercuti..
selamat berjalan-jalan..
selamat lah semuanya..


Ya Robb..
Ente Maqsudi..
Redhoka Matlubi..

Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...