Salam Pembuka Bicara

Isnin, 31 Ogos 2009

Jejak Ukhwah -siri 1....

Salam Ukhwah Fillah...

Alhamdulillah,setelah lebih seminggu bermukim di Mesia,alhamdulillah,semalam sempat diri ini kembali ke sekolah yang aku tinggalkan kenangan2 yang penuh berharga...

MAAHAD MUHAMMADI LELAKI....

penuh dengan kisah suka duka...
pahit manis...
sepanjang aku bergelar seorang pelajar maahad muhammadi lelaki..
aiwah...

Alhamdulillah,kul 11.35 pagi,menjejakkan kaki ke pintu pagar maahad...
berdebar gak hati..
setahun lebih meninggalkan bumi maahad..
kini aku kembali sebagain seorang bekas pelajar..
rasa len cket..
tanpa disambut sesiapa,(ye la,cuti kan,sape nak ade),aku dan jugak sahabat bekku,ihsan,berjalan masuk...
huh...
rasa lain menjejakkan maahad..
ape yang berubah ek...
pkirku...
tgok sekeliling..
rasenye,xde la perubahan yang ketara,kecuali asrama baru yang dalam pembinaan tue..

aiwah...

pusing2,sambil calling adik2 junior,terimbas kembali zaman2 sekolah dulu..
bermula dari form 1,sampai la separuh tahun form 6,sebelum fly ke urdun..

maka,menjejak lah kaki ke depan pintu bilik disiplin,keluarlah kelibat seorang junior aku...
senyuman terpancar..
aiwah..
apalagi,sesi jejak kasih la..
huhuhu..

macam2 kami borak..
bermula dari hal2 maahad,sampai la kisah diri..

pepun,memang sesi mengimbas kembali zaman sekolah..
macam2 yang aku pk..
harap2,segala kenangan indah n pahit tersemat di kalbu..
kerna,
di maahad inilah banyak mengajar aku....

pepun,sekalung penghargaan,pada ustaz2,ustazah2,cikgu2,senior2 maahad,atas tunjuk ajar kamu semua dalam membina jati diri ini..
semoga kalian mendapat rahmat dari Allah senantiasa..
Amiin Ya Robb..

SALAM UKHWAH,SALAM RINDU,SALAM SAYANG...

DARI SPUDIN...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...