Salam Pembuka Bicara

Ahad, 7 Jun 2009

Sayu Hati Ini...

"ayah dan mak aku dah takde..."

Sayu hati ini...
bilamana telinga ini menangkap serungkai ayat..
yang betul-betul meruntun hati ini...
yang telah dilafazkan sahabatku..
dunia akhirat...

Ya Allah...

Lantas aku beristighfar...
ternganga sejenak bilamana mendengar ayat keramat ini...

"..maafkan aku wahai sahabat.."

sungguh hati ini,terkejut mendengar engkau melafazkan ayat ini...
sungguh hati ini terasa simpati yang teramat kepada dikau wahai sahabat...
sungguh aku tidak menyangka..
dari raut wajahmu yang selamba..
terdapat suatu memori yang teramat menyakitkan..
sungguh duhai sahabat..
aku tidak berniat meniupkan lagi kesedihan dihati dikau duhai sahabat...

Sabarlah wahai sahabat...
sesungguhnya..
Allah Taala lebih menyayangi mereka berdua...
semoga roh mereka senantiasa dicucuri rahmat dari yang Esa...
Amiin..

Sahabat...
mungkin ini adalah suatu dugaan yang terbesar dalam hidupmu...
mungkin ada hikmah yang terpalit disebalik ketentuan ini...
mungkin juga ini adalah suatu dugaan bagi mematangkan dirimu...

Benar wahai sahabat...

Tidaklah Allah Taala itu membebankan suatu ujian melainkan engkau mampu menghadapinya...
tidaklah Allah itu zalim terhadap hamba-hambanya...
tidaklah Allah itu menzalimi dirimu..
bahkan Dia menghamparkan bagimu RahmatNya dihadapanmu..

Duhai sahabat...
bersabarlah dengan percaturan hidupmu yang telah ditentukan ini...
bersabarlah dalam meniti jejak langkahmu didunia ini...
bersabarlah...
sesungguhnya Allah Taala bersama dengan orang-orang yang sabar...

Wahai sahabat...
Ketahuilah..
diri ini amat bertuah mengenali dirimu...
terima kasih wahai sahabat...

:-diadaptasikan oleh tanganku..
dari cetusan nuraniku...

-mu'tah,karak,jordan
7 jun 2009,10.30 malam...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...