Salam Pembuka Bicara

Isnin, 8 Jun 2009

Mei....

Bulan yang cukup memenatkan aku...
dengan imtihan nihaie nye...yang meragut masa tidur aku..
huish...
tp,alhamdulillah...usaha tangga kejayaan..x gitu?..

benar la firman Allah Taala:..sesungguhnya Allah menyukai orang2 yang bertawakal padanye..."

ya...
imtihan nihaie fasal ini memang mengajarku erti tawakal yang sebenar...
ya...
tawakal itu memberi suatu kepuasan jiwa yang berkecamuk akibat x leh concentrate ngan exam..
huh..

benar wahai sahabat..hampir keseluruhan result aku fasal nidah keluar..
semuanya..alhamdulillah..rezeki dari Allah Taala..
Aku berdoa moga Kau berkatikanlah kejayaanku di dunia dan akhirat..
amiin..

hurm...
sekarang nie,dah masuk bulan Jun dan hari nie pun dah 8hb..makin hari makin meningkat usia diri nie..
seperti yang dah aku sangkakan..
cuti sem ini memang memboringkan...memang aku x tau nak buat ape...
hanya harapkan kaki nie jew,melangkah tanpa arah tujuan...
dan selalunya..
kaki ini akan singgah di bayt Jim...

sepanjang cuti ini,aku cuba tuk menyibukkan diriku..tp diri nie x jugak sibuk2...ontahla..tak tau dah nak buat camne...
sampaila satu saat,6 Jun...nset ku berbunyi...ada mesej..."dengan sukacitanya anda dilantik menjadi ahli team Al-Jauhar"....
apekebendanya team Al-Jauhar nih?...
x pernah lak aku dengar team Al-Jauhar sepanjang hampir 10 bulan aku kat bumi Mu'tah nie...
hurm...
aku tanye la kat kawan aku nie..no sape nie?...
die kate aku yang antar mesej tue,guna no. rasmi...
hurm..
apekebendanya team Al-Jauhar nie?..
rupanye,PERMATA sebelum nie pernah mengeluarkan satu majalah tahunan..tapi dah 6 tahun tergendala...

waduh..gawat sih...aku mane ade pengalaman dalam pembikinan majalah nie...
terase pundak berat,cam ditimpa batu besar...
yelah...mane x ditimpa batu besar,lain la kalo aku ade pengalaman dalam kerja nie,leh la tolak batu besar tue tepi...
huh..
abes la aku kali nie...nak menyibukkan diri sangat kan...
hah...
ade gak terlintas,x mboh la aku join...
hurm...
tp pikir punye pikir,aku terima..mungkin ini akan membuka langkahku dalam mematangkan pemikiranku sejajar ngan usia nie...
aku harap ade lar insan yang sudi menawarkan diri tuk membantu aku...
huh...
ini semua sudah ditakdirkan dalam hidupku..
aku redha...

Ya Allah Ya Tuhanku..
kau panjangkanlah umurku dalam mentaati perintahMu dan perintah rasulMu serta mudahkanlah segala urusanku..
amiin...

p/s:-nantikan pengalaman ku sebagai editor yang tak bertauliah..
huhu...

Assalamualaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...