Salam Pembuka Bicara

Isnin, 17 Januari 2011

~permusafiran~

Bismillah..
saat persiggahan sementara di bumi Bahrain,selama lebih kurang 5 jam..
pelbagai ragam manusia ku lihat..
dari sekecil2 bayi,sehinggalah setua2 manusia...
~teringat lawak Dr. Nail Abu Ziad dalam kelas I'jaz..."nin bahar",,
hehe...

perkenalan dengan seorang Pak Cik,Ismail namanya,dari Bumi penuh tragis,Palestina,yg dalam perjalanan ke Bangladesh untuk mengikuti Ijtima' Jamaah Tabligh di sana..
melihat gelagat beliau,memang agak menyentuh hati..
sedikit sebanyak memberi kesan pdku...

~permusafiran mengubat luka~

rancangan untuk bermusafir ke bumi Syria terpaksa ku lupakan,dan diganti dengan permusafiran pulang ke tanah air..
ramai yg membantah kepulangan ku ini,dari serapat2 teman,sampailah sejauh2 teman-jauh dari mata-...
tp,apakan daya,antara keperluan diri dan keperluan 'mereka' yg mungkin ada hajat untuk disampaikan padaku...
ku pilih untuk bersama mereka..
sekurang2nya..
aku dapat dua dalam satu..
itu pada pikiran ku..

Benar,agak terkesan dengan beberapa kejadian yg amat2 menyedihkan aku..
tiada yg mampu aku lakukan selain hanya dapat mengadu pdNya,dan mereka2 yang senantiasa aku ingin bersama..

pepun,ku sudah anggap kejadian tersebut sebagai satu salah faham..
walaupun padaku,mungkin mereka masih belum mengenali diri ini,dan masih belum memahami tindakan dan niatku..
kalaulah mereka ada tindakan dalam tindakan,aku juga begitu..
ketahuilah,bahawa aku tidak pernah sesal,walaupun terpaksa memakan diri..

pepun,ku sudah melepaskan semuanya..
cuma sekarang,satu perkara yg ku tertunggu-tunggu..
mungkin satu saat,ia akan terlafaz darinya.....
menunggu khabar baik..
moga2 hendaknya....

~seronok melihat gelagat manusia dari pelusuk dunia~..
moga2,permusafiran,dapat membuka 'penglihatanku' dan juga 'penglihatan' mereka..
moga2 begitu...

Bahrain International Airport..
5.13 pm
Bahrain

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...