Salam Pembuka Bicara

Selasa, 18 Januari 2011

~Alhamdulillah~

Alhamdulillah...
tepat jam 9.25 minit,tayar flight mendarat di landasan KLIA...
tuan punya badan,Alhamdulillah,dalam semangat serta tubuh badan yg sihat,gembira menanti untuk keluar dari Balai Ketibaan...

Kisah kotak2ku...
erm..
Alhamdulillah,tuan punya badan,selamat sampai,bersama traveller bag as hand luggagge..
tp,kotak2ku,yg dikargo...
tidak kelihatan di baggage reclaims..
hampir 45 minit ku tunggu2..
smpai semua bagasi dah diambil oleh tuannya..
tinggallah aku terpinga2...
erm..
mencari2 pekerja2 di sana,n disuruh untuk buat report hilang bagasi..
terus ku buat laporan,dan diberitahu,seandainya dijmpai,kotak2 tersebut akan terus dihantar ke Airport KB...
aku mengangguk tanda setuju n faham..
Tawakal memenuhi ruangan hati..
kotak2 yg kesemuanya amanah orang untuk disampaikan pd famili masing2 di tanah air..
rasa bersalah memenuhi ruang hati ku..
erm..

~kisah di Bahrain~
sejam lebih sebelum melangkah kaki masuk ke flight untuk terbang ke tanah air..
ku dapat gembira..
cuma..
perasaan bimbang dan khuatir menjengah..
mampukah aku..
mampukah aku...
gembira dalam sedih..
berita gembira..
tetapi membuatkan ku
rasa galau yg teramat..
tidaklah sesal..
cuma...perasaan g dtg seakan2 membuatkanku berfikir kembali..
bersediakah aku??

teringat bait qasidah Salamun Salam
Ya Robb...

سَكَنْتُمْ فُؤَادِيْ وربِّ العِبَاد
وأَنْتُمْ مَرَامِي وأَقْصَى الْمُرَاد
فَهَلْ تُسْعِدُونِي بِصَفْوِ الْوِدَاد
وهَلْ تَمْنَحُوْنِي شَرِيْفَ الْمَقَام

erm..

Ya Wadud..
siramilah hatiku dengan kasih sayangMu..
andai ini kehendakMu..
siapa daku untuk menolak..
hanya insan faqir,yg menuntut redhaMu..

Ighfirli..
Ighfirli..
Ighfirli..
Ya Ghofur..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...