Salam Pembuka Bicara

Selasa, 1 Disember 2009

Ya Allah..aku hampir2 melupai'nya'...

Ya Allah,ampunkan dosa2ku..
sungguh,diri ini alpa,lalai dalam kehidupan ini..

patutlah diri ini serba x kena sejak dua menjak ini...
tp,alhamdulilah,kini telah ku jumpai 'virus' yang melalaikan diriku,yang meng'alpa'kan diri ini dari terus menetapkan kaki ini diatas landasan penerus perjuangan..

suatu ketika,Al-Quran senantiasa di saku poket kemeja...
kedapatan luangan masa,ku belek helaian demi helaian,menghafal,mengulang kembali hafalan..

tetapi,entah kenapa,sejak menjejakkan kaki di bumi Anbiya' ini,ku merasakan seperti sesuatu mem'blok' diri ini dari terus membelek helaian2 tersebut..
sehinggakan boleh dibilang dengan jari,berapa kali dalam seminggu aku mengulang,aku membelek mushaf itu..

apakah aku telah menyalahgunakan peluang keemasanku berada di bumi penuh keramat ini?
apakah aku telah menyisihkan diriku sendiri dari mengingati'nya'???

Ya Allah,sungguh aku lupa terhadap amanah tersebut..
sesungguhnya,aku lalai dalam melaksanakan tugasan 'menjaga' helaian tersebut di hatiku..

entah mengapa..
kedapatan perasaan yang tidak senang,resah gelisah dua tiga menjak sebelum ini..
rupa2nya,aku telah mengabaikan sesuatu yang amat berharga..
lebih berharga dari isi dunia..

betul,kadang2 kita menybukkan diri kita dengan benda yang x sepatutnya kita sibukkan..
bahkan,kadang2 kita terlebih menyibukkan benda2 mengarut daripada benda2 yang lebih berfaedah..
adakah ini yang membawa erti kematangan dalam hidup?..

Alhamdulillah,kini ku telah menjumpai asbabnya..
akan ku genggam erat janjiku pada hari ini...
akan ku jagai amanah yag telah diberikan kpdku..
sesungguhnya tiadalah Tuhan yang maha berkuasa selain dikau,Ya Allah..

Ampunilah dosa2ku...
kuatkanlah ingatanku serta hafalanku..
jauhkanlah hatiku dari melakukan sebarang kemaksiatan kepadaMu..
Wahai Tuhanku...
Tiada Tuhan melainkan dikau...

terima kasih pada sahabat2,kerana dalam keadaan tidak sedar,mereka telah mengembalikan diriku ini ke satu zaman yang x mungkin aku lupakan...

MAAHAD MUHAMMADI LELAKI...
menggamit kerinduanku padamu...

Ya Allah,rahmatilah syeikh2 talaqqi ku...
panjangkan umur mereka,serta berikanlah kesihatan serta kelapangan masa kpd mereka...
semoga kalian,wahai guru2ku,dirahmati Allah senantiasa..

Ya Robb..Ente Maqsudi.Redhoka Matlubi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...