Salam Pembuka Bicara

Selasa, 25 Ogos 2009

UKHWAH ITU....

Alhamdulillah..
segala puji hanya bagi ALLAH TAALA jua,yang mecipta segenap langit dan bumi...
SUBHANALLAH...
MASHA ALLAH...
LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH...


hurm..
time kasih pada sahabat2 yang mengantor mesej,menelepon,mengomen kat fster ambo...
semoga antum dirahmati allah senantiasa..
AMEEN>>>>

misi aku yang pertama sesudah menjejakkan kai ke bumi kelantan ini telah tercapai..
maka,sekarang masa tuk mencapai misi kedua,mencari serta menghubungai sahabat2 maahadku..
dan setakat ini,sambutan yang sahabat2 berikan,memang mengusikkan hati ambo..
walaupun dah setahun x jupo,x temu mato,bak kato oghe klate,tp,antum tetap jugok ingat ko PUDIN nih...

itulah,ukhwah..
walau dimana kita berada,jauh di mata,dekat di hati...
pergh....

Ya Allah,jadikanlah ikatan persaudaraan kami ini subur hingga ke hari kebangkitan nanti..
Amiin..

hurm..
sambungan pada episod satu br nie,maka,bermulalah alam aku ditarbiah dalam satu kelompok manusia yang bermacam-macam fikrah,bermacam pengalaman yang nak dikongsikan,bermacam2 jenaka yang nak diketawakan bersama..

dan perkara2 inilah yang membangkitkan semangat aku untuk terus bergelumang dalam dunia ini,dunia ditarbiyah...
bermacam2 program kena ikut,bermacam tamrin yang kami kena join..
dan bermacam2 ragam fasi yang kami temui...
semuanya lekat dalam kepala aku..
bermulalah ditamrin pada tingkatan dua..
tamrin tuk menjadi nuqabq..
aku pun da x ingat da nama tamrin tu..
tamrin qiadi ke ape ...
dah lame da...
4 tahun yang lepas dah kot..
ke lima?..
hurm..
tamrin tue la yang best skali aku penah join..
korang nk tau x?..
hahaha..
tamrin tu la kami peserta2 kena denda,amanah kami kena jaga ialah 'taik lembu' yang keras tue..
adoyaiiii..
terseksa jiwa masa tue..
memang giler2 terseksa...
x pernah hayat aku pegang taik lembu,masa tue la pulak kena...
hahaha
lawak pun ade..
geram pun ade..
mula2 tue bengang la ngan fasi2 waktu tue,ye la...
kami baru form 2,dah buat camtu..
cian kami..
huhuhu
tp,betul la..
manisnya aku terase sampai skang..
kadang2 bile teringat balik pegang taik lembu tue,ketawa sorang2 pun ade..
yela..
sama2 kena denda,sama2 kena pegang taik lembu,sama2 kena lempar dalam kolam ikan keli,sama2 kena tido atas tar..
macam2 lagi..
memang teringat sangat2..
kadang2 aku rase cam nk kena lagik je..
ye la..
teringat kami sama2 menempuh 'kejadian' tersebut dengan tanpa kerelaannya..
arghhhhh....
dan sekarang?...
camne aku nk cari benda2 tue lagi?..
camne aku nk rasai benda2 macam tue lagi?..
macam mane aku nk rase kami kena 'keje' same2 lagi?..
hurm..
hanya ALLAH yang tahu bile saatnya....

pepun,aku cukup mengagumi abang2 naqib ku,bermula dari form 1,sampai la skang..
Alhamdulillah,aku masih lagi dibimbing..
semoga ikatan yang terikat dihati ini,terus tersemat diahati kita semua...
insyaAllah...

SALAM SAYANG,SALAM UKHWAH,SALAM RINDU...

WASSALAM....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...