Salam Pembuka Bicara

Isnin, 17 Ogos 2009

Ukhwah itu terbina....

hurm...
alangkah indahnya hidup ini...
(sambil nyanyi2 lagu nasyid tue la...huhuhu)

teringat ketika mula2 aku mengenali USRAH..
masa aku dikenalkan dengan "benda" tuh,aku br form 1...x tau mende lagi...
ape orang kate,setahun jagung?..
haa,lebih kurang la tue...

dan,aku pun dididk,diasuh mengenal apa itu USRAH,apafaedahnya pada kita,apa peri pentingnya mende tuh pada kit...

mula2,aku buat acuh x acuh je,bile diajak untuk mengikuti usrah..
tp,entah kenape,aku terjebak ke dalam mende ni..
pepun,itu semua adalah ketentuan dariNya..

dan usrah aku pada form 1,diketuai oleh naqibku,Abe shamsul bahrin..
mase tu,die tingkatan 4 kalo x silapnye...
hurm,dan dibantu naibnya...
da x ingat da sape name nye..
tp,muka still ingat...
maaf la...
aku pun selamba je join usrah waktu tue,ye la,sebab x nampak ape yg pentingnya mende tuh...
mase form 1 nie la,banyak benda yang aku taw sal USRAH..
dari asasnya,rukunnya...
dengan dipaksanya join tamrin2,program2..
sampai x tido dikerjakan abang2 senior...
sampai kena "torture"..

tp,itulah kebenaran..
pahit itu sementara..
manisnya,kita dapat selepasnya...
macam makan ubat la..
ubat kan pahit..
yang buatkan jadi manis,kita sihat lepas makan ubat tu..
tp,pepun,semuanya kuasa Tuhan,yang menjadikan tiap2 sesuatu...


tp,hakikatnya,aku dapat banyak pengalaman,dari USRAH aku mase form 1 tue...
hurm,nak tau sambungannya?..

post yang lain la ye..
INSYAALLAH...

SALAM SAYANG,SALAM RINDU,SALAM UKHWAH....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...