Salam Pembuka Bicara

Ahad, 21 Jun 2009

selamat menempuh soifi...

Assalamualaikum warahmatullah....

ye...
soifi menjelma...
dan soifi ini merupakan soifi pertama yang akan aku tempuhi hampir setahun aku bergelar student of Mu'tah university..
pergh...

hahaha..
sebenaqnya..
chek takut jugak...
nak menghadapi soifi nie..
ye la..
dalam masa dua bulan..
nak habiskan muqorror..
sape x kecut perut...
kan?..
tp biase la...
kalo senang,x dinamakan belajar..
man jadda wajada...

yer...
aku sebenaqnya..
ade cite nak gtaw nie..
huhu..
satu pengajaran yang amat berguna pd aku..
yang tejadi pd hari ini..
cite panas nie bro...

camnie cite die..
semalam aku pi la tidoq kat bayt dimashq..
hajatnye nak menyambut kepulangan kawan yang br balik mengerjakan umrah..
alhamdulillah..
beliau selamat sampai di mahligainya...
aq sebenaqnya..
ade hajat len pi umah tue..
nak survey la senior2 kite,madah mende yang patut aku amek soifi nie..
ye la..
aku kan br tahun satu..
x tau camna situasi soifi nie..
nie madah tuk soifi ka,nie madah tuk fasal awal ka..
so..
hajat aku tuk bertanyakan pd senior yang masih kedapatan di bayt dimashq tue..

borak nyer borak,sambil tgok bola semalam,tunisia lawan nigeria,aku terlupa lak nak survey...
nak jadik kan ceritanya..letih dah tgok bola,aku solat isya' jap..
pastu tertidoq...
ape lagi,tidoq punya tidoq,sampai subuh la..
bangun2 jew,solat...
nak try la tasjil madah..
cuak gler aku..
dah x leh nak tasjil dah..
dah tutup masa nak tasjil..

aku ape lagi..
cam nak nangis la..
ye la..
aku br tasjil tuk satu madah..
hajatnya nak amek 3 madah soifi nie..
ape lagi..
pusing la kepala aku..
nak buat camne nie..
tasjil madah sebenaqnya dah mula seminggu lepas lagi..
aku ja,yang loqlaq...

pikiaq punya pikiaq..
aku pun balik la...
hajatnye..
nk pi jameah..
ye la..
cuba2 tasjil cara manual lak..
kena pi pejabat die la..
huh//...
siap2,solat zohor..pastu aku pun bersiap nak pi jameah..
sebelum pi tue...
aku singgah kat bayt jim..
aku dgq habaq,ahli bayt jim pun belum tasjil lagi..
so nak la merisik cket,camne dengan aku nie..
so..
naik la umah depa..
naik2...
jumpa la ngan syahidi..
aku pun tanya la..dah tasjil ke belom..
dia habaq belom lagi..
pastu bila nak tasjil..
aku pun belum tasjil lagi nie..
xpa..
die habaq kat aku..
xpa?..
aku pelik..
ye la..
aku dah la cuak gler...
dari amek satu madah soifi nie,baik jew aku balik mesia..
kan?..
hurm..
die habaq kat cheq,xpa...hari selasa nie dia bukak lagi tuk tasjil madah...

Alhamdulillah...
aku pun ape lagi..
senang hati dengaq habaq tue..
ye la..
sape x senang hati dengaq habaq gumbira...

n pengajaran bagi aku..
yang kena atas kepala aku ari nie...
suka bertangguh kerja...
so,padan muka...

katanye senior aku...
ustaz arif,...tu la,orang tua pesan,budak2 x mo dengaq..kan dah susah..
aku pun ape lagi,bersengih jew la..
hahahah...


adoyai..
..

n pada sahabat2 yang akan menempuh soifi ini bersama aku,
aku doakan,kita sama2 menempa kejayaan pada soifi ini...
amiin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Tanah Merah, Kelantan Darul Naim, Malaysia
Telah dilahirkan tanggal 16 Jun 1990,di Tanah Merah... Graduan,dari Universiti Mu'tah,Jordan,pengkhususan dalam bidang Feqh Wa Usul.. Sekadar perkongsian,dari hatiku,yang amat membutuhkan keredhaan dariNya,dan restu dari kekasihNya,SAW.. Semoga kita tergolong daripada hamba2Nya yang beriman dan beramal soleh.. Amiin... Ya Robb,Ente Maqsudi,Ridhoka Matlubi...